Tuesday, December 15, 2020

BBN3402SATU2020:MINGGU 8 TWITTER

 
 

Jangan biarkan syaitan membuat anda ragu-ragu. Dia pandai dalam hal itu. Keraguan mewujudkan ketidakpastian dalam hati & fikiran anda. Ia membuatkan anda berasa tidak selesa & tanpa arah. Anda perlu menguatkan iman anda dengan tegas & mengawal kehidupan anda. Yang Maha Kuasa sentiasa ada di sampingmu dan membawa anda kembali ke landasan yang betul!

 

 

Adakah anda mempunyai rakan yang akan memberitahu anda apa yang perlu anda dengar dan bukannya apa yang anda ingin dengar? Sekiranya anda melakukannya, anda akan diberkati. Orang seperti ini jarang ada pada hari ini. Mereka ialah orang-orang yang akan membuat anda merendah diri, membuat anda tetap teguh, menjaga anda. Ingatlah untuk menyimpan keadaan ini.

 

 
 

Kehidupan mempunyai pelbagai cara yang akan berlaku apabila anda mengharapkannya sesuatu. Anda akan dikhianati oleh mereka yang dipercayai. Anda akan dipinggirkan oleh kawan-kawan terdekat. Jangan putus asa. Yang Maha Esa berada dalam kawalan penuh. Dia tahu siapa yang patut pergi & siapa yang patut tinggal. Dia akan membuka jalan keluar untuk anda. Teruskan. Percayalah!


 
 
Yang Maha Kuasa tidak peduli dengan rupa kamu, apa yang kamu lakukan, siapa yang kamu kenal, kerana dia melihat hati kamu. Juga anda tidak dikaitkan oleh masa lalu anda. Ia hanya sebaliknya dengan dunia. Orang akan melihat semua perkara di atas dan banyak lagi. Dapatkan keutamaan anda dengan betul. Siapa yang lebih penting? Ia adalah pilihan anda! 



               Apabila berlaku sesuatu kesalahan seperti yang sering mereka lakukan, pelajari untuk                         mencari jawapan dari dalam. Masalah banyak akan menyerang orang lain dan                         menyalahkan orang di sekeliling mereka. Lebih mudah untuk memberi tumpuan luar                                 dan menjadi reaktif. Itu tidak bijak. Lebih-lebih lagi, perkara itu jarang                                             menyelesaikan masalah dan sering menjadikannya lebih teruk!







Disertakan dengan kehadiran minggu 8



No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020:PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

                                                                                            Hari berganti hari, masa sentiasa berjalan set...