Sunday, June 14, 2020

BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

                                                  LAGU 1: KELUARGA

                                                Saya berasa puas hati
                                                Menolong ibu bapa setiap hari
                                                Bermula di pagi hari
                                                Sehingga malam nanti

                                               Ibu bapa yang disanyangi
                                               Saya tetap berhati-hati
                                               Menjaga budi pekerti
                                               Keluarga saya yang dicintai

                                               Saya sayang ibu dan bapa
                                               Abang, kakak, adik dan saudara
                                               Mereka semua ada bersama
                                               Semasa saya memerlukan mereka






   Pendapat saya, logo ini menunjukkan ia bersesuaian dengan lirik lagu tersebut kerana dalam lagu ini menceritakan tentang keluarga. "Saya" dalam lagu ini juga menyatakan bahawa dia sangat menyayangi keluarganya kerana keluarganya selalu bersama  ketika dia  memerlukan mereka.


RUJUKAN

Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Kuala Terengganu: UMT Publisher.

No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020:PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

                                                                                            Hari berganti hari, masa sentiasa berjalan set...